Vienkārša sārmu bateriju pārbaude nometot tās
- Turiet bateriju vertikāli 3 cm virs cietas, līdzenas virsmas. Kā sārma baterijas noveco, tajās uzkrājas cinka oksīds, kas padara bateriju elastīgāku. Šis vienkāršais nomestais tests palīdz atšķirt jaunas baterijas no vecām. Paņemiet bateriju un turiet to virs cietas virsmas, piemēram, metāla galda vai marmora virsmas. Turiet bateriju vertikāli, lai plakanā puse būtu vērsta uz leju.
Ja pārbaudāt AA, AAA, C vai D baterijas, turiet pozitīvo pusi uz augšu. 9V baterijai turiet abas kontaktligzdas augšpusē.
- Ja baterija atlec, nomainiet to. Pievērsiet uzmanību, kā baterija uzvedas, kad tā skar virsmu. Jauna baterija nokritīs bez atlecošas kustības, varbūt tikai pārvēlīsies uz sāniem, bet neatleks. Vecāka baterija vairākkārt atleks pirms apgāšanās. Šis tests ir īpaši noderīgs, ja jums ir sajauktas baterijas un jūs nevarat noteikt, kuras ir svaigas.
Atcerieties, ja baterija atlec, tas nenozīmē, ka tā ir pilnībā iztukšota, tikai ka tā ir sākusi zaudēt uzlādi.
- Ja nepieciešams, salīdziniet atleci ar pilnībā iztukšotu bateriju. Ja vēlaties labāk salīdzināt, paņemiet iztukšotu bateriju un nometiet abas blakus, salīdzinot to atleces līmeni.
Voltmetra izmantošana baterijām
- Atrodiet pozitīvos un negatīvos baterijas kontaktus. Lai precīzi izmērītu baterijas uzlādi, izmantojiet voltmetru.
- Iestatiet voltmetru uz līdzstrāvas režīmu. Visas baterijas darbojas ar līdzstrāvu (DC). Pārliecinieties, ka voltmetra rādījumi ir iestatīti uz 20 voltiem, kas der visām baterijām.
- Pieskarieties pozitīvajiem un negatīvajiem vadiem atbilstošajiem baterijas termināļiem. Ja sajauksiet vadus, rādījumi būs negatīvi, bet tas nebojās bateriju.
- Turiet vadus uz baterijas, lai iegūtu voltus. Parasta AA, AAA, C un D baterija pilnībā uzlādētā stāvoklī ir 1,5 volti. Litija baterijām pilnā uzlāde parasti ir 3,7 volti.
- Veiciet noslodzes testu, lai iegūtu visprecīzākos rezultātus. Noslodzes tests mēra baterijas spēju darbības laikā.
Auto akumulatora pārbaude
- Sagatavošanās
Pirms sākat, pārliecinieties, ka automašīna ir izslēgta. Tas ne tikai ir drošāk, bet arī ļaus jums iegūt precīzāku sprieguma rādījumu. Atveriet motora pārsegu un atrodiet akumulatoru. Akumulatoram būs divi galvenie termināli:
Pozitīvais terminālis: bieži marķēts ar sarkanu krāsu vai simbolu “+”.
Negatīvais terminālis: bieži marķēts ar melnu krāsu vai simbolu “-”.
Ja akumulators ir pārklāts ar aizsargkorpusu vai plastmasas pārsegu, atveriet vai noņemiet to, sekojot automašīnas rokasgrāmatas instrukcijām. - Multimetra iestatīšana
Ieslēdziet multimetru vai voltmetru.
Iestatiet multimetru līdzstrāvas (DC) režīmā, jo automašīnas akumulatori izmanto līdzstrāvu. Uz multimetrā jābūt opcijai, kas atzīmēta kā “DCV” vai ar līdzstrāvas simbolu (parasti taisnu līniju virs punktētas līnijas).
Izvēlieties piemērotu sprieguma diapazonu. Lielākajā daļā multimetrs jāiestata uz diapazonu 20 V DC, jo automašīnas akumulatora spriegums ir apmēram 12 volti. Ja jūsu multimetrā ir automātiska sprieguma noteikšanas funkcija, iestatiet to uz DC un tas pats izvēlēsies pareizo diapazonu. - Pievienojiet zondes
Multimetram ir divas zondes — viena sarkanā (pozitīvā) un viena melnā (negatīvā).
Sarkano zondi (pozitīvo) pieskarieties pie akumulatora pozitīvā termināļa (marķēta ar “+” vai sarkanu krāsu).
Melnā zonde (negatīvā) pieskarieties pie akumulatora negatīvā termināļa (marķēta ar “-” vai melnu krāsu).
Pārliecinieties, ka zondes ir cieši savienotas ar termināļiem, lai iegūtu precīzus rezultātus. - Nolasiet sprieguma vērtību
Pēc tam, kad zondes ir savienotas ar termināļiem, multimetrs parādīs sprieguma vērtību. Parastai, pilnībā uzlādētai automašīnas akumulatoram būtu jāparāda aptuveni
12,6 līdz 12,8 volti:
12,4 volti un augstāk – akumulators ir uzlādēts.
12,2–12,4 volti – akumulators ir daļēji uzlādēts, taču vēl joprojām funkcionē.
12,0 volti vai mazāk – akumulators ir vāji uzlādēts un var nebūt pietiekami jaudīgs, lai droši iedarbinātu automašīnu. - Pārbaude zem slodzes
Ja vēlaties pārbaudīt akumulatora darbību zem slodzes (piemēram, kad darbojas automašīnas elektriskie komponenti), varat iedarbināt automašīnu un atkal veikt mērījumu. Iedarbinot dzinēju, spriegums nedrīkst nokrist zem 9,6 voltiem, citādi tas norāda uz vāju akumulatoru.
Kad dzinējs darbojas, normālam sprieguma rādījumam vajadzētu būt ap 13,7–14,7 voltiem. Ja šis spriegums ir zemāks vai augstāks, iespējams, ir problēmas ar automašīnas ģeneratoru vai uzlādes sistēmu.
Padomi:
Regulāra akumulatora pārbaude palīdz novērst negaidītu automašīnas atteici.
Ja spriegums pēc pārbaudes ir ievērojami zems, pārliecinieties, vai uzlādējat akumulatoru vai, ja nepieciešams, apmeklējiet servisu.
Tādējādi jūs varat vienkārši un droši novērtēt automašīnas akumulatora stāvokli, izmantojot multimetru vai voltmetru.